وزیر آموزش و پرورش در جلسه شوراي عالي:

آموزش و پرورش، يك كار حساس و تاثيرگذار در سرنوشت كشور است

وزير آموزش و پرورش در جلسه شوراي عالي با اشاره بر اينكه كار آموزش و پرورش، يك كار حساس و تاثيرگذار در سرنوشت كشور است گفت: برخي از مسائل آموزشي و پرورشي را بايد خوب ريشه يابي كرد و بعد اطلاع رساني نمود تا مانعي براي كار آموزش و پرورش كشور ايجاد نشود.

هزار و بیست و پنجمین  جلسه شورای عالی ‌آموزش ‌و ‌پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد.

در ابتداي اين جلسه گزارشي از برگزاري رويداد چهارسوق ارائه شد و در ادامه اعضاي شوراي عالي آموزش و پرورش مسائل مختلف آموزش و پرورش را از جمله: لزوم پاسخگويي به سئوالات مذهبي دانش آموزان، توجه جدي به آموزش كودكان استثنايي اوتيسم و تدوين كتاب هاي درسي ويژه آنان، توجه به مدارس خيرساز، نظارت دقيق بر شهريه مدارس غيرانتفاعي، توجه به بحث شاداب سازي مدارس، تشكيل پرونده سلامت براي دانش آموزان و انجام مشاوره هاي لازم در مورد آسيب هاي اجتماعي، توجه به آموزش و پرورش دانش آموزان مناطق زلزله زده و... مورد بحث و بررسي قرار دادند.

در ادامه اين جلسه وزير آموزش و پرورش گزارشي از فعاليت هاي اين وزارتخانه ارائه كرد و گفت: در جشنواره فيلم فجر دو فيلم از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سيمرغ و نشان برتر گرفتند.

وي در ادامه تاكيد كرد: بايد سعي نمود از تعطيل كردن مدارس جلوگيري شود مگر در موارد بحراني و استثنايي كه راه چاره اي جز آموزش مجازي وجود ندارد.

وزير آموزش و پرورش اضافه كرد: دروس ديني و تاريخ در مدارس نيازمند توجه جدي است. اين دروس نقش موثري در شكل گيري هويت اسلامي و ايراني دانش آموزان دارد.

نوري با اشاره بر اينكه كار آموزش و پرورش، يك كار حساس و تاثيرگذار در سرنوشت كشور است اظهار داشت: برخي از مسائل آموزشي و پرورشي را بايد خوب ريشه يابي كرد و بعد اطلاع رساني نمود تا مانعي براي كار آموزش و پرورش كشور ايجاد نكنند.